BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Satul Viscri
June 26, 2015
Cu bicicleta prin Europa (2)
June 28, 2015
Show all

Cu bicicleta prin Europa (1)

Va prezentam o serie de articole scrise cu suflet de Vlad Mihalache, participant la 5 editii GBI Europe, turul de bicicleta care ne-a fost si ne este sursa de inspiratie pentru evenimentele Epic Bike Ride. Astfel, aveti ocazia sa intrati putin in atmosfera, provocarile si satisfactiile unui astfel de tur din pozitia de participant.

EPISODUL 1
PREGATIREA

Anul acesta am avut cea mai numeroasa participare a ciclistilor din Romania la turul GBI Europe (Global Biking Initiative), 17 persoane. Pentru mine, fiind a cincea participare, lucrurile erau destul de clare. Eram familiarizat cu formatul evenimentului, stiam exact ce ar trebui sa pregatesc mai bine.

Am apreciat de la prima editie provocarea sportiva chiar daca vorbim de o cursa necompetitiva. Sa pedalez mai multe zile consecutive, peste 100km pe zi, e ceva ce nu am reusit niciodata sa fac de unul singur, chiar daca mi-am propus acest lucru. Apoi am apreciat faptul ca urma sa vizitez zone mai putin promovate din punct de vedere turistic si sa surprind realitatea din tarile prin care trec. Nu in ultimul rand, am fost incantat de faptul ca, avand “cazarea” in salile de sport, e mai usor sa socializezi atat cu cei din grupul tau dar si cu ceilalti ciclisti din peste 20 de tari. Nu mai vorbesc de atmosfera de tabara ce-mi amintea de anii studentiei. Abia asteptam sa pedalez alaturi de prieteni.

Traseul de anul a avut startul din Venetia si finishul la Stuttgart. Am avut de parcurs in total 830 km in 7 zile. Intr-o zi am urcat 3.500m si am pedalat prin cinci tari: Italia, Elvetia, Liechtenstein, Austria si Germania. In editiile precedente am pedalat de la Praga la Dusseldorf, de la Oslo la Dusseldorf, de la Paris la Dusseldorf si chiar de la Budapesta la Munich.

traseu

Ca sa ne bucuram de acest traseu, a trebuit de la bun inceput sa acordam mare atentie detaliilor logistice. Ne-am luat cazare cu o zi inainte si una dupa tur in hoteluri apropiate de punctele de interes, punctul de start in Venetia si aeroportul din Stuttgart. Iar pentru transportul bicicletelor am folosit servicii de curierat.

Am ajuns in Mestre, partea continentala a Venetiei, punctul de plecare al turului, pe data de 6 iunie dimineata. Atunci mi se parea ca avem tot timpul din lume sa ne pregatim pentru a doua zi. Pentru ca nu am putut face check-in-ul, am decis sa profitam de timpul pe care-l avem si sa vizitam Venetia. Ne-am intors in cea de-a doua parte a zilei la hotel si ne-am apucat de biciclete. Ne-am bucurat sa vedem ca bicicletele noastre erau bine depozitate, le-am scos si am inceput montajul.

poza-cutii_web asambare-bikes_web

Seara am participat la sedinta tehnica a liderilor de echipe. Ca paranteza, la GBI Europe se pedaleaza in echipe de maxim 10 oameni, fiecare echipa avand un lider dintre participanti, in cazul acesta, eu. Organizatorii ne-au transmis ultimele detalii si au atras inca o data atentia asupra faptului ca cel mai important este sa avem grija de siguranta noastra, mai ales pe coborari. Ca sa inteleaga toata lumea si sa fie usor de retinut, ne-au explicat asa: “pe urcare nu ai nevoie decat de muschi si conditie fizica, in schimb pe coborare ai nevoie si de intelepciune”. Asa ne-au zis, asa am tinut minte si asa am transmis oamenilor mai departe. Acestea fiind zise, eram gata de startul de a doua zi. Ne-am dat intalnire la ora 8.00 dimineata. […va urma]