BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Cu bicicleta prin Europa (3)
July 4, 2015
Campingul din prima zi in Transilvania
July 5, 2015
Show all

Cu bicicleta prin Europa (4)

Va prezentam o serie de articole scrise cu suflet de Vlad Mihalache, participant la 5 editii GBI Europe, turul de bicicleta care ne-a fost si ne este sursa de inspiratie pentru evenimentele Epic Bike Ride. Astfel, aveti ocazia sa intrati putin in atmosfera, provocarile si satisfactiile unui astfel de tur din pozitia de participant.

EPISODUL 4
CEA MAI DIFICILA ZI

 

Ziua 4: Latsch-Lavin 111km, 3410m diferenta de nivel
Am plecat cat de dimineata am putut, constienti fiind de dificultatea zilei. Aveam ca obiectiv principal pasul Stelvio, a doua cea mai inalta trecatoare din Alpi, si soseaua aflata la cea mai mare inaltime din Europa. Traseul a inceput in ritmul zilelor trecute, urcari moderate, si peisaje frumoase. Vremea era frumoasa.

plecare z4 traseu z4 1 traseu z4 2

Inainte de a incepe efectiv urcarea spre Stelvio, am oprit la celebra deja pauza de espresso. Am inteles imediat ca ne departam de Italia, dupa gustul diferit al cafelei. Cam de aici lucrurile s-au schimbat, urcarea a devenit din ce in ce mai abrupta, grupul a inceput sa se rasfire iar pauzele se inmulteau. Am inceput sa ma ingrijorez ca ramanem fara apa. Am gasit o cabana inchisa, dar asta nu ne-a impiedicat sa luam o pauza. Iar pozele erau si ele un prilej de pauze. Dar, chiar si in conditiile acestea, periodic ne regrupam.

traseu z4 3 traseu z4 4

Cand eram aproape sa intru in panica din cauza lipseiapei, am reusit sa gasim ceva deschis. Am stat la masa si ne-am pregatit psihic pentru ceea ce vedeam in zare si pe care il numeam un tapet de prost gust. Cu toate acestea, atmosfera era la cote maxime, si nimic nu parea sa ne stea in cale.

traseu z4 5 traseu z4 6

Mi-am adus aminte de expresia “endless hills” si, dupa aproximativ 50 de ace de par, am ajuns in punctul cel mai inalt.

traseu z4 7 traseu z4 8

Temperatura scazuse destul de mult, asa ca am incercat sa plecam cat mai repede din acea zona. Am pus pe noi toate hainele pe care le aveam, constienti fiind ca nu vom mai avea ocazia sa pedalam in curand. Imediat cum am trecut pe partea cealalta a muntelui, s-a facut si mai frig, iar zapada era mult mai mare. Ne-am grabit sa coboram pentru ca, cu cat coboram mai repede, temperatura crestea. La un moment dat, am trecut de niste steaguri si am vazut de sus o localitate. Intrasem in Elvetia.

traseu z4 9 traseu z4 10 traseu z4 11

Terminasem coborarea si aveam impresia ca am terminat tura. Primul semn de ingrijorare l-am avut cand am vazut un indicator cu “Ofenpass open”. Curand aveam sa realizam ca trecusem de marea provocare a zilei, Stelvio, dar mai aveam inca un pas, care avea si el peste 2000m. din punct de vedere psihic, nu am fost pregatiti pentru asa ceva. InsanNu ne-am lasat si am dus tura pana la finish, in ciuda faptului ca organizatorul trimitea autobuze pe traseu pentru a-i ridica pe cei care nu mai puteau sa continue. Se lasa intunericul, ne-am organizat in trenulet cu luminile pe care le aveam si am ajuns cu bine.
Din pacate, la finish, organizatorul ne-a pregatit o surpriza mai putin placuta. Urma sa dormim intr-un adapost anti atomic, impreuna cu alti 100 de ciclisti in doua camere de aproximativ 50mp, si in niste paturi suprapuse pe 3 niveluri, fara saltele si de foarte mici dimensiuni (o persoana peste 1,60m nu mai incapea pe lungime). Am refuzat. Ne-am dus in alta locatie, unde am reusit sa gasim loc pe un hol. Toata aceasta modificare a luat ceva timp si am reusit sa ne culcam mult dupa miezul noptii. In plus, lumina din locatie functiona pe baza de sensor si nu am reusit sa ne odihnim toata noaptea. Cu toate acestea, atmosfera a ramas la acelasi cote maxime. Doar rasul nostru se auzea la miezul noptii, in timp ce povesteam la o pizza adusa cu taxiul dintr-o localitate vecina, pentru ca acolo era cel mai apropiat restaurant. Da, ne-am descurcat si de data aceasta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *